Arbetsprocess

Vår arbetsprocess

Ikon som föreställer ett brev

Förfrågan

Kontakta oss gärna med ett mail och berätta vad det är som du/ni behöver hjälp med. Bifoga gärna en skiss eller ritning samt eventuella inspirationsbilder. Med hjälp av den information som vi fått så kan vi oftast redan nu ge ett prisförslag eller en ungefärlig prisbild.

Ikon som föreställer penna och linjal

Kontrollmätning/
prisförslag

Vid större projekt eller när det behövs mer information för att räkna fram ett pris bokar vi nu in ett möte. Vid mötet går vi tillsammans igenom projektet, diskuterar utformning, detaljer och lösningar samt gör en kontrollmätning. Vi återkommer efter mötet med ett prisförslag/offert samt en 3D-ritning som ger en tydlig överblick kring hur det kommer se ut när det är klart.

Tillverkning

Efter godkännande av vårt prisförslag/offert kan nästa steg påbörjas – tillverkningen. Vid större projekt skickar vi en delfaktura innan tillverkning börjar. Läs gärna mer om detta i våra allmänna villkor. All produktion sker i vårt snickeri i Solna, Ankdammsgatan 21.

Leverans

Efter tillverkning kommer den roliga delen – leverans. Leveranstidpunkten sker på överenskommen dag-/ar och är montering beställd sker nu även detta. Om beställning ska hämtas så görs detta på vårt snickeri i Solna, Ankdammsgatan 21.

Betalning

Efter slutfört arbete återstår betalning. Faktura ska vara betald senast 15 dagar efter fakturadatum. Vid större projekt skickas en slutfaktura. Läs gärna mer om detta i våra allmänna villkor.